Detta foto är taget strax före jag köpte mitt första gymkort. På den tiden trodde jag att träning och wellness bara var för dem som var födda och uppvuxna med det. Men så en dag, när jag lyckades sitta sönder en stol, bestämde jag mig: nu får det vara nog. 6 år senare går jag fortfarande till gymmet flera dagar i veckan, och i nuläget kan jag inte ens föreställa mig ett liv utan träning.
Det jag ganska snabbt märkte var att springa på löpband och lyfta skrot bara var en liten del av resan. Gemenskapen, all ny kunskap och insikten om att man faktiskt kan förändra sitt liv till det bättre – inte bara den fysiska hälsan, utan även den psykiska – är det som betyder mest.
Idag är jag friskare och starkare än någonsin. Saker som jag förr tvekade inför och inte vågade göra, känns inte lika skrämmande längre med min fitnessresa i bagaget. Om jag kunde förändra mitt liv genom att börja gå till gymmet, kan jag applicera samma mentala styrka på andra utmaningar i livet.
Ett stort steg blev när jag sökte till EBT-Academys PT-utbildning. Det känns fantastiskt att få chansen att jobba med det jag brinner för – min hobby! Nu vill jag ge dig som läser detta chansen att göra en liknande resa. Kanske inte på exakt samma sätt, men vi kommer att hitta den lösning som passar just dig!